Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

Korespondencję wpływającą przyjmuje sekretariat Śląskiego Centrum Wolności i Solidarności.

Formy przekazywania korespondencji:

  • Poczta tradycyjna - wysyłka na adres: Śląskie Centrum Wolności i Solidarności, ul. Wincentego Pola 38, 40-596 Katowice
  • Poczta elektroniczna e-mail - biuro@scwis.pl 
  • Osobiście w sekretariacie ŚCWiS (ul. Wincentego Pola 65, 40-596 Katowice, budynek dyrekcji kopalni "Staszic-Wujek", III piętro, pok. 42) lub w budynku głównym ŚCWiS (ul. Wincentego Pola 38, 40-596 Katowice, parter, recepcja)

Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się w godzinach pracy sekretariatu ŚCWiS, tj. od poniedziałku do piątku, od 7.30 do 15.30.


Przyjmowanie skarg i wniosków w Śląskim Centrum Wolności i Solidarności


Podstawy prawne rozpatrywania:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr 98 z 2000 r., poz. 1071 - tekst jednolity) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r w sprawie organizacji rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr 5 z 2002, poz. 46)

Skargi i wnioski można składać pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej a także ustnie do protokołu. Dyrektor ŚCWiS przyjmuje w sprawach skarg i wniosków we wtorki od 15.00 do 16.00 po wcześniejszym umówieniu:

  • telefonicznie pod numerem 32 6012108
  • mailowo pod adresem biuro@scwis.pl
  • pocztą tradycyjną pod adresem Śląskie Centrum Wolności i Solidarności, ul. Wincentego Pola 38, 40-596 Katowice
  • osobiście w sekretariacie ŚCWiS

Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostają bez rozpoznania.


Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

Wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, a więc wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług urzędu – ma prawo wystąpić do urzędu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. Dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji:

  • Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
  • Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Centrum niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
  • W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Centrum jest obowiązane zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

Złożenie wniosku

Wniosek można złożyć:

  • Pocztą tradycyjną – wysyłka na adres: Śląskie Centrum Wolności i Solidarności, ul. Wincentego Pola 38, 40-596 Katowice
  • Emailem – wysyłka na adres biuro@scwis.pl
  • Osobiście w siedzibie Centrum

Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się w godzinach pracy sekretariatu, tj. od poniedziałku do piątku, od 7.30 do 15.30.

Wniosek o zapewnienie dostępności

Śląskie Centrum Wolności i Solidarności

ul. Wincentego Pola 38
40-596 Katowice

tel.: +48 (32) 601 21 08

e-mail:
biuro@scwis.pl

NIP: 634-280-72-98
REGON: 242866640

Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl


Logo głównego BIP.

Licznik odwiedzin

Odwiedzana: 505

Powrót na początek strony